Bodrum Belediyesi Covid Free Sertifikasyonu Miços Butik Otel & Restoranımız Sertifikasını Aldı.

Bodrum Belediyesi Covid Free Sertifikasyonu Miços Butik Otel & Restoranımız Sertifikasını Aldı.

Bodrum Belediyesi Covid Free Sertifikasyonu Miços Butik Otel & Restoranımız Sertifikasını Aldı.
09 Temmuz 2020

BODRUM BELEDİYESİ COVID FREE SERTİFİKASYONU

YEME-İÇME SEKTÖRÜNDE YAPILAN UYGULAMALAR

GENEL PRENSİPLER

1. İşletmede covıd-19 sorumlu personeli belirlenmiştir.

2. Covid-19 sorumlusu tarafından gerektiğinde ibraz edilmek üzere hijyen ve temizlik tedbirlerinin kontrolü başta olmak üzere her tedbir alanına ilişkin günlük/periyodik izleme formları ve kontrol listeleri hazırlanmış olup, gerekli denetimleri yapmakta ve işletme sahibini bilgilendirmektedir.

3. Covıd-19 ve hijyen uygulamalarını kapsayan bir protokol (İŞLETME İÇİ SALGIN EYLEM PLANI)  hazırlanmıştır.

4. Protokol kapsamında, hastalık belirtileri gösteren müşteriye personelin yaklaşımı ve uygulanacak işlemler Sağlık Bakanlığı'nın yayınladığı covid 19 rehberine göre tanımlanmıştır.

5. Tesis işletmecisi tesisin tamamında sosyal mesafe önlemlerini almış olup genel kullanım alanlarına ve oturum düzenine ilişkin sosyal mesafe planı, misafir kapasitesi ve bu kapasiteye uygun sayıda misafir kabul edileceği girişte görülebilir bir yere asılmıştır.

6. Girişte uygulanan ve uyulması gereken covıd-19 tedbirleri ve kurallarının yer aldığı panolar konulmuştur.

7. Covıd-19 tedbirlerine yönelik (misafirler tarafından talep edildiğinde gösterilmek üzere)  mutfak temizliği ve gıda güvenliği protokolü, haşere ve zararlılarla mücadele protokolü hazırlanmış olup, sorumlu personelin protokole göre çalışması sağlanmıştır.

MİSAFİR KABULÜ

1. Misafirlere girişte termal kamera uygulaması veya temassız ateş ölçümü yapılmakta, 38 dereceden yüksek ateş ölçümlerinde, misafir işletmeye alınmayarak, bir sağlık kuruluşuna başvurması için uyarılmaktadır.

2. Girişe el antiseptiği konulmuştur.

3. Misafirlerin girişte hazır bulundurulan el antiseptiğini kullanmaları sağlanmaktadır.

4. Misafirler işletmeye maskeli olarak kabul edilmekte, maskesi olmayanlara maske sağlanmaktadır.

5. İşletmede sensörlü olmayan iç mekân kapıları açık tutulmaktadır.

6. Misafirlerin yeme-içme faaliyeti dışında maske takması sağlanmaktadır.

7. Temazsız ödeme alınmaktadır.

8. Temaslı post cihazı kullanıldığı için, her kullanımdan sonra cihazın temizlik ve dezenfeksiyonu sağlanmaktadır.

9. Ödeme sırasında bulaşmaya karşı gerekli önlemler alınmış olup, sıra bekleme için gerekli sosyal mesafe koşulları oluşturulmuştur.

10. Self servis hizmet veren işletmelerde sıra yoğunluğunu önleyecek veya kontrol altında tutacak tedbirler alınmıştır.

11. Vale personeli, her araç teslim alma ve etme hizmetinden önce ve sonra ellerini uygun antiseptik ile temizlemekte, taşıtları maske ile kullanmakta, temas edilen her nokta (kapı kolu, direksiyon, vites vb.) temizlendikten sonra araç müşteriye teslim edilmektedir.

YEMEK SALONU VE GENEL KULLANIM ALANLARI

1. Asansörler içine 1'er metre ara ile sosyal mesafe yer işaretleri konulmuş kapasitesi (toplam kapasitesinin üçte birini geçmemek kaydıyla) belirlenmiş ve yazılı/görsel bilgilendirme yapılmıştır..

2. Açık alanlar dahil yemek salonları, giriş alanı ve holü, ilave salonlar gibi genel alan kullanımları ve açık alanlar dahil tesisin tamamı sosyal mesafe planına uygun olarak düzenlenmiştir.

3. Tesisin içinde veya dışarısında (tuvalet, sigara içme alanı) sıra oluşabilecek her yerde 1.5 metre ara ile sosyal mesafe işaretlemeleri yapılmıştır.

4. Yemek servisi verilen masalar arası mesafe 1,5 metre, yan yana sandalyeler arası 60 cm olacak şekilde düzenlenmiştir. Masalarda sadece karşılıklı oturma düzeni sağlanmış, masa yanlarına sandalye konulmamıştır.

5. Karşılıklı oturmada masa eni 70 cm’den küçük masalarda çapraz oturma düzeni ( masa kapasitesinin yarısı kadar müşteri çapraz şekilde) uygulanmıştır.

6. Yan yana tek kişilik oturma düzeni olan bar masası şeklindeki masalarda sandalyeler arası mesafe 1 metre olacak şekilde düzenlenmiş, personel ile müşterinin doğrudan yüz yüze kaldığı bar masalarında banko genişliği 1 metre olma ve bu alanda çalışan personelin maske ve siperliği aynı anda kullanması sağlanmıştır.

7. Sosyal mesafe ve oturma düzeni kuralları aynı aileden olan misafirler arasında uygulanmamakta olup grup halinde gelen misafirler için masa birleştirilmekte ancak bu durumda da yan yana sandalyeler arası 60 cm kuralı ve diğer masalarla 1,5 metre mesafe kuralı hiçbir şekilde ihlal edilmemektedir.

8. Servis personeli, servis esnasında mesafe kurallarını korumaya ve temastan kaçınmaya özen göstermektedir.

9. Her masada el antiseptiği veya kolonya bulunmaktadır.

10. Var ise açık büfenin misafir tarafına misafir erişimini engelleyecek şekilde pleksiglas veya benzeri bariyer yapılmış olup servis mutfak personeli tarafından sunulmaktadır.

11. Çay/kahve makinesi, su sebilleri, içecek makinesi gibi araçlar kaldırılmış olup misafirin servis elemanı aracılığıyla servis alması sağlanmaktadır.

12. Yemek masaları ve sandalyeler, servis malzemeleri, şeker, tuz, baharat, peçete, menü gibi malzemelerin her misafir kullanımından sonra uygun şekilde temizliği ve dezenfeksiyonu sağlanmakta, aynı zamanda masalarda tek kullanımlık tuz, baharat, peçete bulunmaktadır.

13. Çatal, kaçık, bıçak gibi ekipmanlar kapalı ambalajda servis edilmekte,  masa örtüleri her misafir kullanımı sonrası değiştirilmektedir.

14. Genel kullanım alanlarının ve genel müşteri tuvaletlerinin girişlerinde, geniş salonların farklı yerlerinde el antiseptiği bulundurulmaktadır.

15. Genel tuvaletlerin (otomatik kapı sistemi olmayan işletmelerde)  giriş kapılarının kolları sık sık dezenfekte edilmektedir.

16. Tesis içerisinde çocuklara ayrılmış oyun odaları hizmete açılmamış olup açık alanlarındaki çocuk oyun grupları (salıncak, kaydırak vb.) periyodik olarak temizlenmektedir.

PERSONEL

1. Personelin düzenli sağlık kontrolü yapılmakta, birlikte yaşadığı kişilerin COVID-19 açısından izlenebilmesi için personelden periyodik bilgi alınmakta, Covid-19 tanısı alan en az 14 gün çalıştırılmaması esasına uyulmaktadır.

2. Tüm personelin hijyenik malzeme ve koruyucu ekipmanları (el dezenfektanı, maske, eldiven, yüz koruyucu gibi) kullanımı sağlanmakta, kayıtları tutulmakta ve e hijyen konusunda eğitim almaları sağlanmaktadır.

3. Personel girişinde termal kamera veya temassız ateş ölçümü yapılmakta, el antiseptiği kullanımı sağlanmaktadır.

4. Personel kıyafetlerinin günlük temizliği ve hijyeni sağlanmıştır.

5. Aynı vardiyada mümkün olduğunca aynı personelin çalıştırılmasına özen gösterilmektedir.

6.Personelin soyunma-duş-tuvalet ve ortak yemek yeme, dinlenme alanları sosyal mesafe koşullarına uygun olarak düzenlenmiş ve kurallara uygun şekilde dezenfeksiyonu düzenli olarak sağlanmaktadır.

7. Mal tedariki veya başka sebeplerle (tamir, bakım, vb) tesise geçici olarak kabul edilen kişilerin temasının asgari düzeyde tutulmakta ve bu kişilerin sosyal mesafe kuralı ve koruyucu donanım ile işlemlerini yapmaları sağlamaktadır.

8. Personelde hastalık belirtileri tespiti halinde en yakın sağlık kuruluşuna başvurması için gerekli bilgilendirmeler yapılmıştır.

GENEL TEMİZLİK VE BAKIM

1. Tüm alanların temizliği, yüzeyin niteliğine göre standartlara uygun ürün kullanılarak uygun sıklıkta yapılmakta, temizlik saatleri kayıt altına alınmaktadır.

2. Tesisin tamamında (tuvalet) kapı kolları, tırabzanlar, asansör düğmeleri, elektrik düğmeleri, post cihazı, televizyon kumandası, telefon, bilgisayar klavyesi, menü, masa üstleri, tuzluk/biberlik gibi el temasının yoğun olduğu yüzeyler sık sık su ve deterjanla temizlenip, 1/100 sulandırılmış çamaşır suyu ile dezenfeksiyonu sağlanmaktadır.

3. Klor bileşiklerinin zarar verdiği post cihazı, telefon, bilgisayar klavyesi gibi yüzeylerde ise %70'lik alkol bazlı ürünler kullanılmaktadır.

4. Tuvaletlerin zeminleri, klozetler, pisuarlar 1/10 oranında sulandırılmış çamaşır suyu ile sık sık temizlenip, dezenfekte edilmektedir.

5. Lavabolar, musluk ve batarya başlıkları, kapı kolları 1/100 oranında sulandırılmış çamaşır suyu ile sık sık temizlenip, dezenfekte edilmektedir.

6. Tuvaletlerde el kurutma fanları kapatılarak kullanım dışı bırakılmıştır.

7. Tuvaletlerde sıvı sabun, tuvalet kâğıdı, tek kullanımlık kağıt havlular ve el dezenfektanları bulundurulmaktadır.

8. Temizlik yapan personel kişisel koruyucu ekipman (eldiven ve maske) kullanmakta, işlem sonrası ekipmanını işyeri çöpüne attıktan sonra  su ve sabunla en az 20 saniye el temizliğini ve hijyenini sağlamaktadır.

9. Havalandırma ve klima sisteminin, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi gibi araç, gereç, malzeme ve donanımın periyodik bakımları ve gerekli olanların sterilizasyonu sağlanmaktadır.

10. Klima ve havalandırma sistemlerinin filtreleri periyodik olarak zamanında değiştirilmekte,  klima kullanımı konusunda Sağlık Bakanlığının yayınladığı/yayınlayacağı “Toplumda Klimaların Kullanımı” Rehberine uyulmaktadır.

11. Klimalar %100 dışarıdan temiz hava alacak şekilde çalıştırılmaktadır.

12. Vantilatörler kullanılmamakta, tesisteki kapalı mahallerin tamamının sıklıkla kapı ve pencereleri açılarak doğal havalandırması sağlanmaktadır.

MUTFAK VE SERVİS ALANLARI

1. Haşere ve zararlılarla mücadele, gıda güvenliği ve mutfak hijyeni uygulamalarının ilgili mevzuat ve yönetmeliklere uygun yapılmasını sağlayacak kurallar belirlenmiş olup, görevli personel tarafından gerekli kontroller de yapılmaktadır.

2. Gıda üretim alanına ham madde ve ürün sevklerinde ve mutfak alanında hijyen bariyerleri, sterilizasyon cihazları el ve vücut hijyeni için gerekli alet ve ekipman bulunmaktadır.

3. Mutfak alanlarında görevli olmayan personel bulunmamaktadır.

4. Bütün gıdalar kapalı dolaplarda veya üzeri kapalı şekilde saklanmaktadır.

5. Çapraz bulaşmayı önlemek için, işlem görmemiş gıda maddeleri ile hazırlanmış gıdalar mutfakta birbirlerinden ayrı yerlerde muhafaza edilmektedir.

6. Gıda maddeleri zeminle temas ettirilmemektedir.

7. Mutfak ve mutfakta kullanılan her türlü donanım ve ekipmanın, tezgâh ve saklama alanlarının temizlik ve hijyeni düzenli olarak sağlanmaktadır.

8. Elle sık temas eden yüzeyler 1/100'lük çamaşır suyu ile silinmektedir.

9. Servis malzemeleri (tabak, çatal, kaşık, bıçak, bardak gibi) bulaşık makinasında yıkanmaktadır.

10. Mutfak personeli çalışma esnasında iş kıyafeti ve kişisel koruyucu ekipman kullanmakta, ellerini düzenli olarak yıkamakta ve antiseptik ile temizlemektedir.

11. Mutfakta, personelin uyması gereken kurallar ve iyi hijyen uygulamaları ile ilgili bilgilendirme yapılmaktadır.

İŞLETME ARAÇLARI

1. Araçlarda el antiseptiği veya kolonya bulunmaktadır.

2. İşletme araçlarına el antiseptiği ile ellerin temizliği sağlanarak binilmekte ve araç içinde sürekli maske takılmaktadır.

3. Araçların her zaman aynı personel tarafından kullanımı sağlanmaktadır.

4. Aracın el teması yoğun yüzeyleri (kapı kolları, cam kumandaları, direksiyon, vites, radyo vb) her kullanımdan sonra %70 alkol içeren ürünle dezenfekte edilmektedir.

 

BODRUM BELEDİYESİ COVID FREE SERTİFİKASYONU

KONAKLAMA SEKTÖRÜNDE YAPILAN UYGULAMALAR

GENEL ESASLAR

1. Bilim Kurulunun sektörel bazda yayınladığı rehberler esas alınarak konaklama tesisinin bünyesinde bulunan tüm bölümlerine yönelik (misafir odaları, restoran, mutfaklar, yüzme havuzları, spor merkezleri, hamam, sauna, SPA merkezi, kaplıca vb.) temizlik/hijyen uygulamaları ve süreçleri, misafir/personelde hasta, semptomlu, şüpheli durumların varlığı ve acil hallerde ulaşılacak/yönlendirilecek kişi/kurumları, hastalık belirtileri gösteren misafire personelin yaklaşımını ve bu kapsamda alınacak önlemleri belirlemek üzere “Tesis İçi Salgın Tedbir Planı” hazırlanmıştır.

2. “Tesis İçi Salgın Tedbir Planı” kapsamında, uyulması gereken kurallar tesiste personel ve misafirlerin kolaylıkla görebileceği alanlara (lobi, resepsiyon, yoğun olarak kullanılan koridorlar, restoran/lokanta girişleri vb.) ve misafir odalarına asılmıştır.

3. “Tesis İçi Salgın Tedbir Planı” kapsamında, misafirler tarafından kullanılacak konaklama tesisinin bünyesinde bulunan tüm bölümler/alanlar için bu genelge kapsamında uyulması gereken tüm kurallar belirlenmiş ve bu kuralların uygulanması ve denetiminden sorumlu personel görevlendirmesi yapılmıştır.

4. Plan düzenli aralıklarla değerlendirilerek, uygulamada karşılaşılan sorunlar, getirilen çözümler ve kamu kurum veya kuruluşlarınca uygulamaya konulan ilave tedbirler dikkate alınarak güncellenmektedir.

5. Koronavirüs sorumlusu/sorumluları tarafından gerektiğinde ibraz edilmek üzere hijyen ve temizlik tedbirleri başta olmak üzere her bir alan için alınan/uygulanan tedbirlere ilişkin günlük/periyodik izleme formları ve kontrol listeleri hazırlanmıştır.

6. Koronavirüs sorumlusu/sorumluları söz konusu formları kullanarak her saat başı tesiste alınması gereken tedbirleri denetlemekte, aksaklıkları giderecek ve varsa alınması gereken ilave tedbirler konusunda tesis yönetimini bilgilendirmektedir.

7. Tesislerde konaklamaya gelen misafirlerin hem diğer misafirlerle hem de tesis personeliyle fiziksel temasını azaltmak amacıyla tesisin ortak kullanım alanları için mesafe planları hazırlanmış, yardımcı yer işaretlemeleri yapılmıştır.

8. Tesislerdeki ortak kullanım alanlarına (restoran/yemekhane giriş/çıkış, ATM noktaları, lavabo çıkışları, havuz, plaj, hamam, sauna, termal/kaplıca vb.) el antiseptiği veya dezenfektan konulmuştur.

9. Koronavirüs (Covid­19) ve hijyen uygulamalarına ilişkin bilgilendirme afiş/panoları hazırlanmış, personel ve misafirlerin rahatlıkla görebileceği alanlara asılmıştır.

10. Misafirlere, resepsiyonda Koronavirüs (Covid­19) ile hijyen konusunda alınan önlemler ve uygulamalar ile misafirlerin uyacakları kurallar hakkında yazılı bilgilendirme yapılmaktadır.

11. Misafirlerin talebini karşılamak üzere tesis girişinde yeterli miktarda maske bulunmaktadır.

12. İlgili mevzuat gereğince bünyesinde revir/sağlık birimi bulundurması zorunlu olan işletmeler, bu kapsamdaki personelin tam zamanlı olarak görev yapmalarına ilişkin gerekli planlamaları yapmıştır.

13. Pandemi süresince tesislerde bulunan kapalı alanlarda konser, gösteri vb. toplu etkinliklerin yapılmasına müsaade edilmemektedir.

14. Mescitlerin kullanımına ilişkin gerekli bilgilendirmeler (afiş, pano vb.) mescit girişlerine asılmıştır.

15. Valilik/Kaymakamlıklarca, konaklama tesisleri ve alt faaliyetlerine ilişkin Sağlık Bakanlığı Koronavirüs Bilim Kurulu, ilgili Bakanlıklar ile yetkili kamu kurum ve kuruluşlarının yaptığı/yapacağı tüm düzenlemeler takip edilmekte uygulamalar gözden geçirilmekte ve gerekli durumlarda güncellenmektedir.

 

PERSONEL VE EĞİTİM

1. Personel girişinde, dezenfeksiyon paspasları ve el dezenfeksiyonu veya antiseptiği bulundurulmaktadır.

2. Personelin tesise giriş/çıkışlarında vücut ısısı ölçümleri termal sensörlerle ya da temassız ateş ölçerlerle yapılmakta ve bu veriler günlük olarak kayıt altına alınarak asgari 14 gün süreyle saklanmaktadır. Ayrıca personelin birlikte yaşadığı kişilerin de koronavirüs  (Covid­19) açısından izlenebilmesi için personelden bu kapsamda bilgi alınmaktadır.

3. Tesislerde çalışan personel için yeterli miktarda koruyucu ekipman bulundurulmakta, tüm personel, çalışma esnasında çalışma alanının gerektirdiği tıbbi/bez maske, yüz koruyucu şeffaf siperlik vb. kişisel koruyucu ekipmanı kullanmaktadır. (Maske nemlendikçe ya da kirlendikçe değiştirilecek, yeni maskenin takılması esnasında ise el temizliğine özen gösterilecektir).

4. Personel kıyafetlerinin günlük temizliği ve hijyeni sağlanmaktadır.

5. Personel, el hijyenine dikkat etmesi konusunda sürekli uyarılmaktadır. (El hijyenini sağlamak için ellerin en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanacağı, su ve sabunun olmadığı durumlarda alkol bazlı el antiseptiğinin kullanılacağı hususu esas alınmaktadır.)

6. Eldivenin doğru kullanılmaması Koronavirüs (Covid­19) bulaş riskini artırabileceğinden personelin kart, para veya fiş alırken teması önlemek üzere eldiven kullanmak yerine ellerini yıkaması veya el antiseptiği kullanması sağlanmaktadır.

7. Aynı vardiyada mümkün olduğunca aynı personelin çalıştırılmasına özen gösterilmektedir.

8. Tesis bünyesinde görev alan personele işletmede uygulanacak plan, hijyenik malzeme ve koruyucu ekipmanların kullanımı konusunda periyodik temel eğitimler verilmektedir.

9. Tesislerde görevli personelin duş­tuvalet, dinlenme, ortak yemek ve sosyal alanları mesafe koşullarına göre düzenlenmiş (bu konuda gerekirse yer işaretlemeleri, şerit, bariyer vb. düzenlemeler yapılmış) bu alanların kapasitesi belirlenmiş ve belirlenen kapasiteye uygun olacak şekilde personelce kullanımına müsaade edilmiştir. Ayrıca buralarda alkol bazlı el antiseptiği/dezenfektanı bulundurulmaktadır.

10. Tesislerde işe yeni alınacak ya da mevcut (çalışan) personelin işe başlayışı yapılmadan önce, Koronavirüs (Covid­19) hastası olup olmadığı veya hastalığı atlatmış ise son negatif test sonucundan itibaren 14 günlük sürenin geçip geçmediği ve sonucu pozitif biriyle temaslı olması nedeniyle takibe girip girmediği sorgulanmaktadır. Sorgulamalarda anılan durumlara rastlanılması halinde; gerekli tedaviyi olmadan ve/veya son negatif test tarihinden itibaren 14 günlük bir süre geçmeyen personelin işe başlayışı/işe devamı yapılmamaktadır. Ayrıca personelin “Hijyen Eğitimi Sertifikası”na sahip olması için gerekli işlemler yapılmaktadır.

11. Tesis giriş/çıkışlarında görev yapan güvenlik görevlilerinin (fiili olarak görev yaptıkları süre boyunca) maske ile beraber yüz koruyucu/siperlik kullanmaları sağlanmaktadır. Güvenlik görevlilerine yaptıkları işlemlerden (kimlik alıp­verme vb.) sonra kullanmaları için alkol bazlı el antiseptiği/dezenfektanı, tek kullanımlık mendil ve atıkları için özel çöp torbaları verilmiştir.

12. Personel, kendisinde veya birlikte yaşadığı kişilerde Koronavirüs (Covid­19) semptomlarını görmesi halinde bu durumu vakit kaybetmeksizin tesis yöneticisine bildirmesi gerektiği özenle öğretilmiştir.

13. Tesis yönetimince personele belirli periyotlar halinde ve herhangi bir şüpheli durumun varlığı (yüksek ateş, öksürme, nefes daralması, koku alma duyusunda kayıp, halsizlik vb.) halinde Koronavirüs (Covid­19) testi yaptırılacak, sonuçlar kayıt altına alınarak muhafaza edilecek, test sonucu pozitif çıkan ya da test sonucu pozitif biriyle temaslı olması nedeniyle takibe giren, test sonucu pozitif olup iyileşen ancak son negatif test sonucundan itibaren 14 günlük takip süresi geçmeyen ve kendisi veya birlikte yaşadığı kişinin şüpheli durumda olması nedeniyle test yaptırılan personelin test sonucu alınana kadar çalışmasına kesinlikle müsaade edilmeyecektir.

14. Personel, koranavirüs semptomu/şüphesi bulunan misafir ile temas etmesi halinde nasıl hareket edeceği konusunda bilgilendirilmiştir.

 

TEMİZLİK VE HİJYEN

1. Tüm alanların temizliği, yüzeyin niteliğine göre standartlara uygun dezenfeksiyon malzemeleri ile belirlenen sıklıkta yapılmakta ve hazırlanacak günlük/periyodik izleme formları ve kontrol listeleri ile temizlik/hijyen uygulamaları düzenli olarak kayıt altına alınmaktadır.

2. Temizlik personeli temizlik/dezenfekte işlemleri süresince mutlaka tıbbi/bez maske, şeffaf yüz koruyucu siperlik kullanmaktadır. (Temizlik sonrasında personel maske ve eldivenlerini çıkarıp iş yerindeki çöp kutusuna atmakta ve ellerini en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkamaktadır.)

3. Yer ve yüzeylerin temizliğinde nemli silme­paspaslama tercih edilmekte, temizlik, su ve deterjan ile tek kullanımlık temizlik bezleri vasıtasıyla yapılmaktadır.

4. Dezenfektan ile deterjan vb. kimyasal maddeler ayrı tutulmakta, bu ürünler güneş görmeyen ve serin alanlarda muhafaza edilmektedir.

5. Kapı kolları, tırabzanlar, asansör düğmeleri, elektrik düğmeleri, post cihazı, telefon, havlu kartı, oda kartı veya anahtarı, şezlonglar, duş bataryaları, masa/sehpa yüzeyleri gibi elle teması yoğun olan yüzeylerin sık sık temizliği ve dezenfeksiyonu yapılmaktadır.

6. Klor bileşikleri ile temizlik yapılmasının uygun olmadığı yazar kasa, bilgisayar klavyeleri, telefon ve diğer cihazların yüzeyleri %70’lik alkolle silinerek gerekli dezenfeksiyon sağlanmaktadır.

7. Genel tuvaletlerin giriş kapısının otomatik kapı sistemi olmadığı durumlarda uygun şekilde paravan konularak giriş kapıları açık tutulmaktadır. Bu alanların zeminleri, klozetler, pisuarlar, lavabolar, musluk ve batarya başlıkları, kapı kolları sık sık  su ve deterjanla temizlenerek 1/10 oranında sulandırılmış çamaşır suyu kullanılarak dezenfekte edilmekte  ve ünitelerden sorumlu yöneticilerce günlük/periyodik izleme formları ve kontrol listeleri ile temizlik/hijyen uygulamaları düzenli olarak kayıt altına alınmaktadır.

8. Tuvaletlerde ı sıvı sabun, tuvalet kağıdı, kağıt havlu ve çöp kutusu bulundurulmakta, el kurutma cihazlarının kullanımına izin verilmemektedir.

9. Kapalı mahallerin sıklıkla doğal havalandırması sağlanmakta, klima ve havalandırma sistemleri Bilim Kurulunun belirlediği standartlara uygun olarak kullanılmaktadır.

10. Kirli hava çıkışının yapıldığı noktalardan insan geçişine izin verilmemektedir.

11. Tesis içerisinde yer alan dükkan/mağazaların; ilgisine göre Bilim Kurulunun sektörel bazda yayınladığı rehberler ve “Tesis İçi Salgın Tedbir Planına” uygun bir şekilde faaliyetlerine devam etmesi sağlanmaktadır.

12. Koronavirüs (Covid­19) teşhisi konulan misafirin ya da tesis personelinin odasındaki nevresim, çarşaf, havlu vb. tüm tekstil malzemeleri ayrı ayrı poşetlere konularak çamaşırhane veya tesis dışında çamaşır yıkama hizmeti alınan firmaya iletilmesi ve bu ürünlerin diğer malzemelerden ayrı olarak yıkanması sağlanacaktır.

13. Personel kullanım alanları ile misafir genel kullanım alanlarına atık kutuları bulunmakta, bu kutuların sadece maske, eldiven gibi hijyen malzemeleri için kullanılacağı belirtilmekte ve bu atıklar özel koşullarda imha edilmektedir.

14. Tesis bünyesinde gıda ürünlerinin tedariğini, üretimini, hazırlığını/servisini yapan birimlerde çalışan personel ile bu birimlere geçici olarak giren tedarikçiler, bakım elemanları, mal getiren şoförler vb. kişilerle yakın temasta bulunulmaması, mesafe kuralına riayet edilmesi ve koruyucu ekipman kullanılması sağlanmaktadır.

15. Tesislerin ortak kullanıma sunduğu, hasta ve özel gereksinimi olan bireyler tarafından kullanılan tekerlekli sandalye vb. araçlar bireysel kullanım sonrası usulünce temizlenip dezenfekte edilmektedir.

15. Tesisde bulunan ATM alanlarına el dezenfektanı konulmuş, misafirlerin ATM’lere temas etmeden önce el dezenfektanı kullanmaları konusunda ATM noktalarına/alanlarına uyarıcı afişler asılmış olup , ATM’lerin yoğun temas edilen yüzeyleri her saat başı temizlenip dezenfekte edilmektedir.

15. Şezlong, sandalye, sehpa ve oturma grupları üzerinde kumaş minder yerine yıkanabilir/silinebilir özellikte minderler kullanılmakta ve her kullanım sonrasında temizlenmektedir.

16. Park hizmetinin verilmesi halinde araçta temas edilen her nokta (kapı kolu, direksiyon, vites vb.) temizlendikten sonra araç misafire teslim edilmektedir.

 

MİSAFİRLERİN TESİSLERE GİRİŞİ

1. Konaklama tesisleri, yemekhane, spor merkezleri, plaj, hamam, sauna vb. ortak kullanım alanları için belirlenen/belirlenecek mesafe kurallarının herhangi bir sıkıntıya mahal vermeksizin uygulanmasına imkân verecek sayıda misafir kabulü yapılmaktadır.

2. Gelen misafirlerin tesislere kabulleri esnasında; termal kamera veya temassız ateş ölçerlerle ateşlerinin ölçülmesi, vücut sıcaklığı kontrollerinde kabul edilen sıcaklık aralığı haricinde bir tespitin yapılması ya da misafirlerin tesise girişte veya konaklamaları sırasında herhangi bir hastalık belirtileri göstermeleri durumunda (yüksek ateş, öksürme, nefes daralması, koku alma duyusunda kayıp, halsizlik vb.) ve acil hallerde salgın eylem planında belirtilen önlemlere göre gereken işlemler yapılmaktadır.

3. Misafirlerin tesislere giriş işlemleri sürecinde valiz ve/veya eşyalarının bellboy tarafından taşınması durumunda; bellboy tarafından misafirlerin eşyalarına temas edilen her nokta taşıma işlemi bittikten sonra dezenfektan malzemelerle silinmekte veya eşya taşıma işlemi öncesinde her misafir için ayrı ayrı steril eldiven kullanılarak işlem gerçekleştirilmektedir.

4. Misafirlerden son 14 gün içerisinde bulunduğu yerlerin, varsa kronik rahatsızlıkları, Koronavirüs (Covid­19) geçirip geçirmedikleri, geçirdiler ise son negatif test tarihinden itibaren 14 günlük sürenin geçip geçmediği ve sonucu pozitif biriyle temaslı olması nedeniyle takibe girip girmediklerine ilişkin bilgilendirme istenilmektedir. Koronavirüs (Covid­19) hastası olan, hastalığı atlatmış olsalar bile (uygulanan ve sonucunun negatif olduğu bildirilen son test tarihi üzerinden asgaride 14 günlük süre geçmesi gerekmektedir.) bu durum üzerinden asgari olarak belirlenen süre geçirmediği tespit edilen ya da test sonucu pozitif biriyle temaslı olması nedeniyle takip altında olan misafirler tesise kabul edilmemektedir.

5. Misafirlerin kullanımı için resepsiyon/danışma alanlarında alkol el dezenfektanı, tıbbi/bez maske bulundurulmaktadır.

6. Misafirlerin yapacağı ödemelerde, nakit ödeme yerine mümkün olduğunca temassız pos cihazları, online ödeme vb. tercih edilmektedir. Temaslı pos cihazı kullanılması halinde cihazın her kullanımından sonra temizlik ve dezenfeksiyonu yapılmaktadır.

7. Oda kartı/anahtarı, havlu kartı, kalem, resepsiyon zili vb. ekipmanların kullanımının ardından uygun şekilde dezenfekte edilmesi sağlanmaktadır.

8. Temas ve izleme takibinin yapılabilmesi amacıyla her misafirin bulunduğu kattaki diğer misafirlerin (özellikle sağ ve sol yan odaları ile karşı odasında kalanların) bilgileri tesislerden ayrılmalarından itibaren 14 gün süreyle muhafaza edilmektedir.

 

MİSAFİR ODALARI

1. Odalarda bulunan su ısıtıcıları, televizyon ve klima kumandaları, kapı ve pencere kolları ile çekmece kulpları gibi misafirlerin sıklıkla temas ettiği/edebileceği tüm noktalar misafir tesisten ayrıldığında temizlenip dezenfekte edilmektedir.

2. Odalarda tek kullanımlık şampuan, sabun, duş bonesi, vb. ürünler bulunmaktadır.

3. Misafirlerin konaklama süresi göz önünde bulundurularak her misafir için ayrı ayrı olacak şekilde gerekli  maske ve alkol bazlı dezenfektanı bulundurulmaktadır.

4. Odalarda misafirin kullanımına sunulan yatak örtüsü, çarşaf, yastık kılıfı vb. malzemeler her misafir için ayrı ayrı planlanmış olup misafirin konaklama süresince belli aralıklarla en az 60° C’de yıkanmaktadır. Her misafir ayrıldıktan sonra kişisel kullanıma sunulan malzemeler (havlu, çarşaf vb.) temizlenip dezenfekte edilmektedir.

5. Misafir odadan ayrıldıktan sonra odanın uygun yöntemlerle temizliği/dezenfeksiyonu ve havalandırması yapıldıktan sonra yeni misafir kabul edilmektedir.

MUTFAKLAR

1. Mutfaklar, “Temizlik ve Hijyen” bölümündeki hükümlere uygun olarak ilgili ünitelerde çalışan personel tarafından temizlenip dezenfekte edilmektedir.

2. Temizlik/hijyen uygulamaları ile ilgili ünitelerden sorumlu yöneticilerce belirtilen plan uyarınca hazırlanmakta, periyodik izleme formları ile kayıt altına alınmaktadır.

3. Mutfaklarda tüm gıdalar temiz, gıdaya uygun nitelikte ekipmanlar ile kapalı dolaplarda depolanmakta ve bu gıdalara mümkün olduğunca az personelin temas etmesine yönelik önlemler alınmaktadır.  Çapraz bulaşmayı önlemek amacıyla işlem görmemiş gıda maddeleri ile hazırlanmış gıdalar mutfakta birbirlerinden ayrı yerlerde muhafaza edilmektedir.

4. Mutfakta, personelin uyması gereken kurallar ve iyi hijyen uygulamaları ile ilgili görsel/yazılı bilgilendirme yapılmaktadır.

5. Mutfaklarda çalışan personelin mutfağa girişleri iş kıyafetleri ve gerekli koruyucu ekipmanları ile (maske, şeffaf yüz koruyucu siperlik, eldiven, galoş vb.) yapılmakta ve tesislerin mutfak bölümüne bu bölümde çalışan personel haricinde herhangi birinin girmesine kesinlikle müsaade edilmemektedir.

6. Mutfak içerisinde gerekli alanlarda sağlam, kapalı şekilde muhafaza edilebilir çöp kovaları bulunmaktadır.

7. Gıda üretim alanı ve mutfak alanında; el ve vücut hijyeni için gerekli alet ve ekipman (özellikle hammadde ve ürün sevki esnasında kullanılmak üzere) bulundurulmaktadır.

8. Tesisin tamamında (barlar, snack barlar dâhil) servis malzemeleri bulaşık makinesinde 60° C ve üzerinde yıkanmaktadır.

 

ORTAK KULLANIM ALANLARI

1. Ortak kullanım alanları “ Temizlik ve Hijyen’’ bölümündeki hükümlere uygun olarak temizlenip dezenfekte edilmektedir.

2. Yapılan iş/işlemlere ilişkin periyodik kontrol listeleri ile temizlik/hijyen uygulamaları düzenli olarak kayıt altına alınmaktadır.

3. İşletme asansörü içine 1’er metre ara ile sosyal mesafe yer işaretlemeleri yapılmış olup  toplam kapasitenin üçte birini geçmemek kaydıyla kapasitesi belirlenmiş ve görsel bilgilendirme yapılmıştır.

4. İşletmenin tüm salonları, açık alanlarda yer alan oturma/bekleme/yeme­içme düzenlemeleri ile havuz çevresi ve kıyıda bulunan gölgelikler/şezlong grupları dahil tüm genel kullanım alanları mesafe planına uygun olarak düzenlenmiş mesafeye ilişkin önlemler alınmışarak gerekli işaretlemeler yapılacak ve plana uygun kapasiteden fazla misafir kabul edilmeyecektir.

5. Aynı odada konaklayan veya aynı aileden olan misafirler için ortak kullanım alanlarında mesafe şartı aranmamaktadır.

6. Kapalı alanlardaki çocuk oyun alanlarının faaliyetlerine ise izin verilmemektedir.

7. Tesis içerisinde ortak kullanım yerlerinde kesinlikle tavla, okey, iskambil kağıdı vb. materyal bulundurulmamaktadır.

 

RESTORAN, LOKANTA VE YEME İÇME YERLERİ

1. Girişte el antiseptiği bulundurulmakta ve misafirlerin ellerini antiseptikle temizlemelerinden sonra girişleri sağlanmaktadır.

2. Maskesiz misafir içeri alınmamakta, yanında maske yoksa verilmek üzere maske bulundurulmakta, yeme­içme faaliyeti dışında ve masadan kalktıklarında maske takması sağlanmaktadır.

3. Tesisin içinde veya dışarısında sıra oluşabilecek her yerde (lavabo önleri, varsa sigara içme alanları vb.) 1,5 metre ara ile sosyal mesafe işaretlemeleri yapılmıştır.

4. Yemek servisi verilen masalar arası mesafe her yönden 1,5 metre, yan yana sandalyeler arası 60 cm olacak şekilde düzenlenmiş olup grup halinde gelen müşteriler için masa birleştirmeleri yapılması halinde diğer masalarla 1,5 metre mesafe korunacak şekilde gerekli düzenleme sağlanacaktır.

5. Masalarda sadece karşılıklı oturma düzeni sağlanmakta olup masa yanlarına sandalye konulmasına izin verilmeyecektir.

6. Karşılıklı oturmada masa eni 70 cm’den küçük masalarda çapraz oturma düzeni uygulanmakta veya iki masa birleştirilerek kullanılarak karşılıklı oturma mesafesi artırılmaktadır.

7. Yan yana tek kişilik oturma düzeni olan bar masası şeklindeki masalarda sandalyeler arası mesafe 1 metre olacak şekilde düzenlenmektedir.

8. Yemek/ara öğün saatleri yoğunluğa sebebiyet vermeyecek şekilde düzenlenmektedir.

9. Her masada el antiseptiği veya kolonya bulunmaktadır.

10. Lokanta/restoran alanlarında servis ekipmanları servis öncesi ve sonrası düzenli olarak temizlik ve dezenfeksiyon yapmaktadır.

11. Masa üzerinde tek kullanımlık tuz, biber, peçete bulunmakta, tek kullanımlık olmayan masa üstü her türlü donanım her müşteri kullanımından sonra temizlenip dezenfekte edilmektedir.

12. Kullanılacak metal çatal, kaşık, bıçaklar gerekli hijyen şartlarında temizlendikten sonra kapalı alanlarda muhafaza edilmekte ve el değmeden misafirlere sunulmaktadır.

13. Yemek masaları ve mobilyalarının sıklıkla temasa maruz kalan yüzeyleri, (menü vb.) masa üstü ekipmanları (tek kullanımlık olanlar hariç) alkol bazlı ürünler ile her misafirin kullanımı sonrasında temizlenmektedir.

14. Açık büfede bulunan yiyeceklerin misafirler tarafından alınması ve misafirlerin yiyeceklerle temas engellenmiş olup istenen yiyeceklerin bir görevli tarafından misafirlere servis edilmesi sağlanmaktadır.

15. Misafir ve personelin ulaşabileceği alanlarda alkol bazlı el antiseptiği/dezenfektanı, talep edilmesi halinde verilmek üzere maske vb. hijyen malzemeleri bulundurulmaktadır.

           

YÜZME HAVUZLARI

1. Tüm alanların temizliği, yüzeyin niteliğine göre standartlara uygun dezenfeksiyon malzemeleri ile belirlenen sıklıkta yapılmakta ve hazırlanacak günlük/periyodik izleme formları ve kontrol listeleri ile temizlik/hijyen uygulamaları düzenli olarak kayıt altına alınmaktadır.

2. Temizlik personeli temizlik/dezenfekte işlemleri süresince mutlaka tıbbi/bez maske, şeffaf yüz koruyucu siperlik kullanmaktadır. (Temizlik sonrasında personel maske ve eldivenlerini çıkarıp iş yerindeki çöp kutusuna atmakta ve ellerini en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkamaktadır.)

3. Yer ve yüzeylerin temizliğinde nemli silme­paspaslama tercih edilmekte, temizlik, su ve deterjan ile tek kullanımlık temizlik bezleri vasıtasıyla yapılmaktadır.

4. Havuz suyunun, havuz çevresinin temizliği ve hijyeni azami ölçüde sağlanmaktadır.

5. Havuz suyundaki klor seviyesi açık havuzlarda 1­3 ppm, kapalı havuzlarda 1­1,5 ppm arasında tutularak klor seviyesinin periyodik olarak kontrolü sağlanmaktadır.

6. Kapalı havuzların metrekaresi hesaplanarak aynı anda havuz alanında 4 metrekareye 1 kişi, havuzda 8 metrekareye 1 kişi olacak şekilde kişi sayısına sınırlanmıştır.

7. Havluların bir görevli tarafından ya da poşetlenmiş bir şekilde misafirlere teslim edilmesi planlanmış olup her kullanım sonrasında 60° C ve üzerinde yıkanması sağlanmaktadır.

8. Kullanıma sunulacak şezlong, sehpa vb. malzemelerin her kullanım sonrası uygun araçlarla temizliği/dezenfeksiyonu yapılmaktadır.

9. Dinlenme koltukları ve şezlongların yerleştirilmesi mesafe kuralına (en az 1,5 metre) uygun bir şekilde sağlanmıştır. (Aynı aileden olan, aynı odada veya evde konaklayan misafirler arasında sosyal mesafe şartı aranmaz.)

10. Çocuk kapalı yüzme havuzlarının da kapasitesi belirlenerek 8 metrekareye 1 çocuk olacak şekilde ebeveyn gözetiminde kullanılması sağlanmaktadır.

           

PLAJLAR VE YÜZME ALANLARI                   

1.  Plaj ve yüzme alanlarına Koronavirüs (Covid­19) salgınına ilişkin uyulması gereken hijyen kurallarının yer aldığı bilgilendirme panoları/levhaları yerleştirilmiştir.

2. Plajlarda kullanılacak duşlarda duş bataryası, musluk, sabunluk vb. materyallerin temizliği ve dezenfeksiyonu kurallara uygun şekilde yapılmaktadır.

3. Plaj ve yüzme alanları çevresinde bulunan içecek dolapları ve oturma grupları sıklıkla temizlenerek ve dezenfekte edilmekte ve yanlarında kolay ulaşılabilecek şekilde el antiseptiği/dezenfektanı bulundurulmaktadır.            

4. Personel girişinde, dezenfeksiyon paspasları ve el dezenfeksiyonu veya antiseptiği bulundurulmaktadır.

5. Personelin tesise giriş/çıkışlarında vücut ısısı ölçümleri termal sensörlerle ya da temassız ateş ölçerlerle yapılmakta ve bu veriler günlük olarak kayıt altına alınarak asgari

Kaynak : https://bodrum.bel.tr/page.php?id=51/covid_free_sertifikasyonu


Yorumlarınız

whatsapp